「世界の屋根」の美術館:チベットの芸術、政治と表象<br>The Museum on the Roof of the World : Art, Politics, and the Representation of Tibet (Buddhism and Modernity)

個数:

「世界の屋根」の美術館:チベットの芸術、政治と表象
The Museum on the Roof of the World : Art, Politics, and the Representation of Tibet (Buddhism and Modernity)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 328 p./サイズ 19 color plates, 50 halftones
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226317472
  • DDC分類 951.5007

基本説明

Illustrated with many previously unpublished images, this book addresses the pressing question of who has the right to represent Tibet in museums and beyond.

Full Description

For millions of people around the world, Tibet is a domain of undisturbed tradition, the Dalai Lama a spiritual guide. By contrast, the Tibet Museum opened in Lhasa by the Chinese in 1999 was designed to reclassify Tibetan objects as cultural relics and the Dalai Lama as obsolete. Suggesting that both these views are suspect, Clare E. Harris argues in "The Museum on the Roof of the World" that for the past one hundred and fifty years, British and Chinese collectors and curators have tried to convert Tibet itself into a museum, an image some Tibetans have begun to contest. This book is a powerful account of the museums created by, for, or on behalf of Tibetans and the nationalist agendas that have played out in them. Harris begins with the British public's first encounter with Tibetan culture in 1854. She then examines the role of imperial collectors and photographers in representations of the region and visits competing museums of Tibet in India and Lhasa.
Drawing on fieldwork in Tibetan communities, she also documents the activities of contemporary Tibetan artists as they try to displace the utopian visions of their country prevalent in the West, as well as the negative assessments of their heritage common in China. Illustrated with many previously unpublished images, this book addresses the pressing question of who has the right to represent Tibet in museums and beyond.

最近チェックした商品