Fray : Art and Textile Politics

個数:

Fray : Art and Textile Politics

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 326 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226077819
  • DDC分類 746.08

Full Description

In 1974, women in a feminist consciousness-raising group in Eugene, Oregon, formed a mock organization called the Ladies Sewing Circle and Terrorist Society. Emblazoning its logo onto t-shirts, the group wryly envisioned female collective textile making as a practice that could upend conventions, threaten state structures, and wreak political havoc. Elaborating on this example as a prehistory to the more recent phenomenon of "craftivism" the politics and social practices associated with handmaking Fray explores textiles and their role at the forefront of debates about process, materiality, gender, and race in times of economic upheaval. Closely examining how amateurs and fine artists in the United States and Chile turned to sewing, braiding, knotting, and quilting amid the rise of global manufacturing, Julia Bryan-Wilson argues that textiles unravel the high/low divide and urges us to think flexibly about what the politics of textiles might be.
Her case studies from the 1970s through the 1990s including the improvised costumes of the theater troupe the Cockettes, the braided rag rugs of US artist Harmony Hammond, the thread-based sculptures of Chilean artist Cecilia Vicuna, the small hand-sewn tapestries depicting Pinochet's torture, and the NAMES Project AIDS Memorial Quilt are often taken as evidence of the inherently progressive nature of handcrafted textiles. Fray, however, shows that such methods are recruited to often ambivalent ends, leaving textiles very much "in the fray" of debates about feminized labor, protest cultures, and queer identities; the malleability of cloth and fiber means that textiles can be activated, or stretched, in many ideological directions. The first contemporary art history book to discuss both fine art and amateur registers of handmaking at such an expansive scale, Fray unveils crucial insights into how textiles inhabit the broad space between artistic and political poles high and low, untrained and highly skilled, conformist and disobedient, craft and art.

最近チェックした商品