21世紀の高等教育における宗教の重要性<br>No Longer Invisible : Religion in University Education

個数:
電子版価格
¥3,825
  • 電子版あり

21世紀の高等教育における宗教の重要性
No Longer Invisible : Religion in University Education

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199844739
  • DDC分類 378.00882

基本説明

Draws on interviews with professors, administrators, and students from more that 50 American campuses.

Full Description

Drawing on interviews with hundreds of university professors, co-curricular educators, administrators, and students from public and private colleges and universities across the United States, Douglas and Rhonda Hustedt Jacobsen demonstrate that religion is central to the work of higher education in the twenty-first century.

Religion Matters begins with an examination of the history of religion in American society and higher education, from Protestant establishment to secular dominance to the much more complex and pluralistic dynamics of the culture today. The authors define religion carefully, identifying three different modes of faith: historic religion, public religion, and personal religion. The second half of the volume explores six educational topics where religion intersects with the core goals and purposes of college/university education: religious literacy, interfaith etiquette, framing knowledge, civic engagement, convictions, and character and vocation. The authors pose key questions: What should an educated person know about the world's religions? What does it mean to interact appropriately with members of other faiths? What assumptions and rationalities, secular or religious, shape the way we think? What values and practices, secular or religious, guide civic engagement? How do personal beliefs interact with the teaching and learning process? How might colleges and universities point students toward lives of purpose and meaning?

This volume shows that by paying careful and nuanced attention to the role of religion, educators can enhance intellectual life in any college or university.

Contents

Introduction: Religion within Higher Education ; Part I: Context ; 1. Religion's "Return" ; 2. The History of Religion in American Higher Education ; 3. Trail Markers in a Time of Transition ; 4. A Framework for Better Questions ; Part II: Content ; 5. Religious Literacy ; 6. Interfaith Etiquette ; 7. Framing Knowledge ; 8. Civic Engagement ; 9. Convictions ; 10. Character and Vocation ; Conclusion: Religion and the Future of Higher Education ; Acknowledgements

最近チェックした商品