プロテスタント大学における民族多様性の課題<br>Neither Jew Nor Gentile : Exploring Issues of Racial Diversity on Protestant College Campuses

個数:
電子版価格
¥4,040
  • 電子版あり

プロテスタント大学における民族多様性の課題
Neither Jew Nor Gentile : Exploring Issues of Racial Diversity on Protestant College Campuses

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199735433
  • DDC分類 378.071

Full Description

Protestant institutions of higher learning have historically enrolled fewer students of color than nonsectarian colleges and universities. In this book, George Yancey explores the racial climate on Protestant campuses, examining the reasons why these institutions succeed or fail to attract a diverse student body and why students of color who do attend such institutions either succeed or fail to graduate. Of course, no major Protestant denomination endorses overt racism, and Protestant educators have indicated a wish to increase racial diversity on their campuses. Despite this expressed desire, however, Yancey finds numerous barriers to achieving such diversity. On the one hand, evangelical institutions, like the denominations that sponsor them, tend to espouse an individualistic, "colorblind" ideology that ignores racial injustices and discourages the attendance of students of color. Mainline Protestants have much more progressive racial attitudes than conservatives. Ironically, however, Protestants of color tend to be theologically conservative, and have deep disagreements with the mainline on such theological issues as biblical inerrancy and social issues like homosexuality. Yancey finds that many traditional approaches to enhancing diversity appear ineffective. Such diversity programs, he discovers, are not as effective as curriculum reforms or student led multicultural groups. Educational courses and student led groups that deal with racial issues prove to be more highly correlated with a diverse student body than multicultural, anti-racism, community, or non-European cultural programs.

Contents

INTRODUCTION

最近チェックした商品