哲学とコンセプチュアル・アート<br>Philosophy and Conceptual Art

個数:

哲学とコンセプチュアル・アート
Philosophy and Conceptual Art

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 308 p./サイズ 11 halftones
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199568253
  • DDC分類 709.04075

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2007. Fourteen prominent analytic philosophers engage with the philosophical puzzles raised by conceptual art.

Full Description

The analytic philosophers writing here engage with the cluster of philosophical questions raised by conceptual art. They address four broad questions: What kind of art is conceptual art? What follows from the fact that conceptual art does not aim to have aesthetic value? What knowledge or understanding can we gain from conceptual art? How ought we to appreciate conceptual art?

Conceptual art, broadly understood by the contributors as beginning with Marcel Duchamp's ready-mades and as continuing beyond the 1970s to include some of today's contemporary art, is grounded in the notion that the artist's 'idea' is central to art, and, contrary to tradition, that the material work is by no means essential to the art as such. To use the words of the conceptual artist Sol LeWitt, 'In conceptual art the idea of the concept is the most important aspect of the work . . . and the execution is a perfunctory affair'. Given this so-called 'dematerialization' of the art object, the emphasis on cognitive value, and the frequent appeal to philosophy by many conceptual artists, there are many questions that are raised by conceptual art that should be of interest to analytic philosophers. Why, then, has so little work been done in this area? This volume is most probably the first collection of papers by analytic philosophers tackling these concerns head-on.

Contents

I. CONCEPTUAL ART AS A KIND OF ART; II. CONCEPTUAL ART AND AESTHETIC VALUE; III. CONCEPTUAL ART, KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING; IV. APPRECIATING CONCEPTUAL ART

最近チェックした商品