History of Universities : Volume XXIII/2 (History of Universities Series)

個数:

History of Universities : Volume XXIII/2 (History of Universities Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 324 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199550326
  • DDC分類 378.009

Full Description

Volume XXII/2 of History of Universities contains the customary mix of learned articles, book reviews, and bibliographical information, which makes this publication such an indispensable tool for the historian of higher education. Its contributions range widely geographically, chronologically, and in subject-matter. The volume is, as always, a lively combination of original research and invaluable reference material.

Contents

ARTICLES ; Introduction: The Circulation of News and Knowledge in Intersecting Networks ; The Politics of Prognostication: Astrology, Political Conspiracy and Murder in Fifteenth-Century Milan ; Accessing nature, circulating knowledge: Conrad Gessner's correspondence networks and his medical and naturalist practices ; Apothecaries as experts and brokers in the sixteenth-century network of the naturalist Carolus Clusius ; Communicating mathematics in the late seventeenth century: The Florentine cupola ; Beyond the 'Moderns'? The Accademia Fisico-matematica of Rome (1677-1698) and the vacuum ; REVIEW ESSAYS ; Beastly Hebraism'?: John Selden and the Status of Masoretic Material in the Seventeenth Century ; The Historiography of Irish Colleges on the Continent. Reflection stimulated by recent publications ; Baltic Students in the Early Modern Period ; REVIEWS ; Patrick Gilli, Jacques Verger et Daniel Le Blevec (eds), Les universites et la ville au Moyen Age. Cohabitation et tension ; Peter Denley, Commune and Studio in Late Medieval and Renaissance Siena ; James K. Farge (ed), Students and Teachers at the University of Paris: The Generation of 1500 ; Kathleen M. Comerford, Reforming Priests and Parishes. Tuscan Dioceses in the First Century of Seminary Education ; Howard Hotson, Commonplace Learning: Ramism and its German Ramifications, 1543-1630 ; Stefanie A. Knoll, Creating Academic Communities. Funeral monuments to professors at Oxford, Leiden and Tubingen 1580-1700 ; BIBLIOGRAPHY