The Right to Education in India : The Importance of Enforceability of a Fundamental Right

個数:
電子版価格
¥10,293
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

The Right to Education in India : The Importance of Enforceability of a Fundamental Right

  • ウェブストア価格 ¥13,178(本体¥11,980)
  • OUP India(2019/10発売)
  • 外貨定価 US$ 60.00
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 238pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 424 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199494286
  • DDC分類 379.260954

Full Description

What does it mean for education to be a fundamental right, and how may children benefit from it? Surprisingly, even when the right to education was added to the Indian Constitution as Article 21A, this question received barely any attention. This book identifies justiciability (or, more broadly, enforceability) as the most important feature of Article 21A, meaning that children and their parents must be provided with means to effectively claim their right from the state. Otherwise, it would remain a "right" only on paper. The book highlights how lack of access to the Indian judiciary means that the constitutional promise of justiciability is unfulfilled, particularly so because the poor, who cannot afford quality private education for their children, must be the main beneficiaries of the right. It then deals with possible alternative means the state may provide for the poor to claim the benefits under Article 21A, and identifies the grievance redress mechanism created by the Right to Education Act as a potential system of enforcement. Even though this system is found to be deficient, the book concludes with an optimistic outlook, hoping that rights advocates may, in the future, focus on improving such mechanisms for legal empowerment.

Contents

Preface
Introduction

Chapter I: History and Current State of Elementary Education in India
Chapter II: From a Directive Principle to a Fundamental Right
Chapter III: Article 21A: Clues for Its Content in International Law and Socio-Economic Rights Adjudication in India
Chapter IV: Enforcing Rights against the State in India: The Problem of Access to Justice
Chapter V: The Grievance Redress System under the Right to Education Act
Chapter VI: Grievance Redress and the Judiciary: Enforcing the Right to Education Through "Macro and Micro-Management"

Conclusion and Outlook
Bibliography
About the Author
Index

最近チェックした商品