演劇におけるアガメムノン:紀元前458年~紀元2004年<br>Agamemnon in Performance 458 BC to AD 2004

個数:

演劇におけるアガメムノン:紀元前458年~紀元2004年
Agamemnon in Performance 458 BC to AD 2004

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 502 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199263516
  • DDC分類 882.01

Full Description

Aeschylus' Agamemnon, the first play in the Oresteia trilogy, is one of the most influential theatrical texts in the global canon. In performance, translation, adaptation, along with sung and danced interpretations, it has been familiar in the Greek world and the Roman empire, and from the Renaissance to the contemporary stage. It has been central to the aesthetic and intellectual avant-garde as well as to radical politics of all complexions and to feminist thinking. Contributors to this interdisciplinary collection of eighteen essays on its performance history include classical scholars, theatre historians, and experts in English and comparative literature. All Greek and Latin has been translated; the book is generously illustrated, and supplemented with the useful research aid of a chronological appendix of performances.

Contents

INTRODUCTION ; 1. Agamemnons in performance ; I. IN SEARCH OF THE SOURCES ; 2. 'Agamemnon' for the ancients ; 3. 'Striking too short at Greeks': the transmission of 'Agamemnon' to the English Renaissance stage ; 4. Clytemnestra versus her Senecan tradition ; 5. Clytemnestra's ghost: the Aeschylean legacy in Gluck's Iphigenia operas ; II. THE MOVE TO MODERNITY ; 6. 'Agamemnon"s influence in Germany: Goethe, Schiller, and Wagner ; 7. Agamemnon: speaking the unspeakable ; 8. Viewing 'Agamemnon' in 19th-century Britain ; 9. OTOTOTOI: Virginia Woolf and 'the naked cry' of Cassandra ; III. THE LANGUAGES OF TRANSLATION ; 10. Translation or transubstantiation ; 11. Staging 'Agamemnon': the languages of translation ; 12. Pasolini's 'Agamemnon': translation, screen version, performance ; 13. The Harrison version: 'so long ago that it's become a song?' ; IV. THE INTERNATIONAL VIEW ; 14. 'Agamemnon' in Russia ; 15. Ariane Mnouchkine and the history of the French 'Agamemnon' ; 16. The chorus of Aeschylus' 'Agamemnon' in modern stage productions: towards the 'performative turn' ; 17. The Millennium Project: 'Agamemnon' in the United States ; EPILOGUE ; 18. Cassandra: the prophet unveiled ; APPENDIX ; 19. 'Agamemnons' on the database

最近チェックした商品