ローマの裸像:紀元前200年‐紀元300年<br>The Roman Nude : Heroic Portrait Statuary 200 BC - AD 300 (Oxford Studies in Ancient Culture Representation)

個数:

ローマの裸像:紀元前200年‐紀元300年
The Roman Nude : Heroic Portrait Statuary 200 BC - AD 300 (Oxford Studies in Ancient Culture Representation)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 414 p./サイズ 160 halftones
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199240494
  • DDC分類 733.5

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2005. Hallett is the first scholar to analyse in depth more than 250 examples of a particular type of Roman portrait statue: All nude and either wielding weapons or given divine arrtibutes.

Full Description

Statues of important Romans frequently represented them nude. Men were portrayed naked holding weapons - the naked emperor might wield the thunderbolt of Jupiter - while Roman women assumed the guise of the nude love-goddess, Venus. When faced with these strange images, modern viewers are usually unsympathetic, finding them incongruous, even tasteless. They are mostly written off as just another example of Roman `bad taste'.

This book offers a new approach. Comprehensively illustrated with black and white photographs of nude Romans represented in a wide range of artistic media, it investigates how this tradition arose, and how the nudity of these images was meant to be understood by contemporary viewers. And, since the Romans also employed a variety of other costumes for their statues (toga, armour, Greek philosopher's cloak), it asks, `What could nudity express that other costumes could not?' It is Hallett's claim that - looked at in this way - these `Roman nudes' turn out to be documents of the first importance for the cultural historian.

Contents

1. The Greek background ; 2. The nude portrait in Greek art ; 3. Attitudes towards nudity at Rome ; 4. The Roman adoption of the nude portrait ; 5. The nude portrait under the Empire ; 6. The nudity of the gods ; 7. Understanding the Roman nude

最近チェックした商品