The Credit Scoring Toolkit : Theory and Practice for Retail Credit Risk Management and Decision Automation

個数:

The Credit Scoring Toolkit : Theory and Practice for Retail Credit Risk Management and Decision Automation

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 790 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199226405
  • DDC分類 658.88

Full Description

The Credit Scoring Toolkit provides an all-encompassing view of the use of statistical models to assess retail credit risk and provide automated decisions.

In eight modules, the book provides frameworks for both theory and practice. It first explores the economic justification and history of Credit Scoring, risk linkages and decision science, statistical and mathematical tools, the assessment of business enterprises, and regulatory issues ranging from data privacy to Basel II. It then provides a practical how-to-guide for scorecard development, including data collection, scorecard implementation, and use within the credit risk management cycle.

Including numerous real-life examples and an extensive glossary and bibliography, the text assumes little prior knowledge making it an indispensable desktop reference for graduate students in statistics, business, economics and finance, MBA students, credit risk and financial practitioners.

Contents

Preface ; A SETTING THE SCENE ; 1. Credit scoring and the business ; 2. Credit micro-histories ; 3. The mechanics of credit scoring ; B RISKY BUSINESS ; 4. The theory of risk ; 5. Decision science ; 6. Assessing enterprise risk ; C STATS AND MATHS ; 7. Predictive statistics 101 ; 8. Measures of separation/divergence ; 9. Odds and ends ; D DATA! ; 10. Data considerations and design ; 11. Data sources ; 12. Scoring structure ; 13. Information sharing ; 14. Data preparation ; E SCORECARD DEVELOPMENT ; 15. Transformation ; 16. Characteristic selection ; 17. Segmentation ; 18. Reject inference ; 19. Scorecard calibration ; 20. Validation ; 21. Development management issues ; F IMPLEMENTATION AND USE ; 22. Implementation ; 23. Overrides, referrals, and controls ; 24. Monitoring ; 25. Finance ; G RISK MANAGEMENT CYCLE ; 26. Marketing ; 27. Application processing ; 28. Account management ; 29. Collection and recoveries ; 30. Fraud ; H REGULATORY ENVIRONMENT ; 31. Regulatory concepts ; 32. Data privacy and protection ; 33. Anti-discrimination ; 34. Fair lending ; 35. Capital adequacy ; 36. Know your customer (KYC) ; 37. National differences ; Z REFERENCE MATERIALS ; 38. Glossary / Dictionary ; 39. Bibliography ; 40. Appendices ; INDEX

最近チェックした商品