Educational Psychology in Social Context : Ecosystemic Applications in Southern Africa (5TH)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Educational Psychology in Social Context : Ecosystemic Applications in Southern Africa (5TH)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 448 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199054404
  • DDC分類 370.15

Full Description

How can teachers identify and deal with barriers to learning in an insightful and systemic way? What sort of educational, contextual, social and developmental barriers face students in a developing society?

Educational Psychology in social context: Ecosystemic applications in southern Africa is a tried-and-tested textbook which applies educational psychology - and, specifically, a unifying ecosystemic framework - to aid teachers and other educators to enhance the learning experience of students in a developing society.

The book is relevant to both undergraduate and postgraduate study in either pre-service or in-service teacher education. It can be used for courses in educational psychology in programmes such as B.Ed., Bed (Hons) and PGCE and as a handbook for teachers in the fields.

The 5th edition continues to build on the tradition of excellence that this book has established in the market. New to this edition, includes sections on bibliotherapy, positive psychology and a considerable extension of the current section on emotional difficulties.

Practical guidelines on how to accommodate different learning needs and styles in the classroom have been expanded, as in addition to behavioural challenges, this is a major challenge for teachers in our schools, particularly where they are taking inclusion seriously.

Contents

PART I OVERVIEW; PART II THEORETICAL FRAMEWORK; PART III DEVELOPING INCLUSIVE LEARNING ENVIRONMENTS; PART IV CONTEXTUAL DISADVANTAGES IN EDUCATION; PART V SOCIAL PROBLEMS IN EDUCATION; PART VI DISABILITIES AND EMOTIONAL AND LEARNING DIFFICULTIES

最近チェックした商品