21世紀の読書の理論を探る(オックスフォード21世紀の文学へのアプローチ)<br>Further Reading (Oxford Twenty-first Century Approaches to Literature)

個数:

21世紀の読書の理論を探る(オックスフォード21世紀の文学へのアプローチ)
Further Reading (Oxford Twenty-first Century Approaches to Literature)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 432 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198809791
  • DDC分類 028

Full Description

What does reading mean in the twenty-first century? As other disciplines challenge literary criticism's authority to answer this question, English professors are defining new alternatives to close reading and to interpretation more generally. Further Reading brings together thirty essays drawing on approaches as different as formalism, historicism, neuroscience, disability, and computation. Contributors take up the following questions: What do we mean when we talk about 'reading' today? How are reading techniques evolving in the digital era? What is the future of reading?

This book foregrounds reading as a topic worthy of investigation in its own right rather than as a sub-section of histories of the book, sociologies of literacy, or theories of literature. As our knowledge of reading changes in step with the media and the scholarly tools used to apprehend it, a more precise understanding of this topic is crucial to the discipline's future. This collection introduces new ways of conceptualizing the term's forms, boundaries, and uses. Its contributors bring varied vocabularies to bear on the contested nature and continued importance of reading, within the academy and beyond.

Contents

Introduction
Scenes
1: Joseph Howley: In Ancient Rome
2: Christopher Cannon: In the Classroom
3: Isabel Hofmeyr: In the Custom House
4: Steven Connor: In Public
5: Wendy Griswold: Across Borders
6: Natalie Phillips, Cody Mejeur, Melissa Klamer, Karah Smith, and Sal Antonnuci: Neuroimaged
Styles
7: Elaine Treharne: Distant
8: Deidre Lynch: Assigned
9: Garrett Stewart: Actual
10: Elaine Freedgood and Cannon Schmitt: Technical
11: Rita Felski: Postcritical
12: Andrew Piper: Enumerative
13: Christina Lupton: Repeat
Senses
14: Johanna Drucker: Sight
15: Christopher Grobe: Sound
16: Gillian Silverman: Touch
17: Georgina Kleege: Aurality
18: Rebecca Sanchez: Deafness
19: Jonathan Lazar: Accessibility
Brains
20: Paul B. Armstrong: Neuroscience
21: Andrew Elfenbein: Mental Representation
22: Lisa Zunshine: Mindreading and Social Status
23: Ane%zka Kuzmi%cová: Consciousness
24: Gabrielle Starr and Amy Belfi: Pleasure
25: Maryanne Wolf: Dyslexia
Futures
26: Whitney Trettien: Tracked
27: Rebecca Walkowitz: Translated
28: Jessica Pressman: Electronic
29: Lori Emerson: Interfaced
30: Stephen Ramsay: Machine
31: Lisa Gitelman: Not

最近チェックした商品