A Literary Commentary on the Elegies of the Appendix Tibulliana (Pseudepigrapha Latina)

個数:
  • ポイントキャンペーン

A Literary Commentary on the Elegies of the Appendix Tibulliana (Pseudepigrapha Latina)

  • ウェブストア価格 ¥34,040(本体¥30,946)
  • Oxford University Press(2017/10発売)
  • 外貨定価 UK£ 115.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,545pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 398 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198759362
  • DDC分類 871.01

Full Description

This volume focuses on the nineteen elegiac poems of the Appendix Tibulliana, a series of little-known Latin elegies transmitted as Book 3 of the Corpus Tibullianum. Although it is accepted that they are not the work of Tibullus himself their actual authorship remains unclear and has been hotly disputed: they are notable especially for containing work attributed to Sulpicia, who may be the only female Latin poet we know of from pre-Christian antiquity.

Though admittedly somewhat obscure, this volume argues that the elegies of the Appendix Tibulliana have been unjustly overlooked in traditional scholarship: rather than concentrating on what we don't know both the Introduction and the Commentary focus instead on broader contexts of discussion. The Introduction examines not only stylistic and textual matters, but also the genre of elegy, its main practitioners, poetic communities, and gender roles, while the Commentary examines whether and how the poems fit into their cycles, into the Corpus Tibullianum, and into the genre as a whole. Close reading of the individual elegies reveals that they have a lot to teach us, especially in light of the question of women as authors in antiquity and the notion of mutability of identity. Not only do they call into question the social and legal status of the participants in a 'standard' elegiac relationship and play with the gender norms of the actors and the genre, they also destabilize the commonly-held notion that elegy is personal poetry, rooted in autobiographical events experienced by one individual author. These valuable insights, more broadly applied, may have important consequences for traditional understanding of what elegy is and does.

Contents

INTRODUCTION; TEXT; COMMENTARY; ENDMATTER

最近チェックした商品