Proving in the Elementary Mathematics Classroom

個数:
電子版価格
¥16,717
  • 電子版あり

Proving in the Elementary Mathematics Classroom

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198723066
  • DDC分類 372.7044

Full Description

Although proving is core to mathematics as a sense-making activity, it currently has a marginal place in elementary classrooms internationally. Blending research with practical perspectives, this book addresses what it would take to elevate the place of proving at elementary school.

The book uses classroom episodes from two countries to examine different kinds of proving tasks and the proving activity they can generate in the elementary classroom. It examines further the role of teachers in mediating the relationship between proving tasks and proving activity, including major mathematical and pedagogical issues that arise for teachers as they implement each kind of proving task. In addition to its contribution to research knowledge, the book has important implications for teaching, curricular resources, and teacher education.

Contents

1: Introduction
2: The importance and meaning of proving, and the role of mathematics tasks
3: The set-up of the investigation
4: Proving tasks with ambiguous conditions
5: Proving tasks involving a single case
6: Proving tasks involving multiple but finitely many cases
7: Proving tasks involving infinitely many cases
8: Conclusion

最近チェックした商品