1930年代のモダニズム、政治と左翼文学<br>Committed Styles : Modernism, Politics, and Left-Wing Literature in the 1930s (Oxford English Monographs)

個数:

1930年代のモダニズム、政治と左翼文学
Committed Styles : Modernism, Politics, and Left-Wing Literature in the 1930s (Oxford English Monographs)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 234 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198715467
  • DDC分類 820.900912

Full Description

Committed Styles offers a new understanding of the politicized literature of the 1930s and its relationship to modernism. It reclaims a central body of literary and critical works for modernist studies, offering in-depth readings of texts by T.S. Eliot and I.A. Richards, as well as by key left-wing authors including William Empson, David Gascoyne, Charles Madge, Humphrey Jennings, and Edward Upward. Building on substantial new archival research, Benjamin Kohlmann explores the deep tensions between modernist experimentation and political vision that lie at the heart of these works.

Taking as its focus the work of these writers, the book argues that the close interactions between literary production, critical reflection, and political activism in the decade shaped the influential view of modernism as fundamentally apolitical. Intervening in debates about the long life of modernism, it contends that we need to take seriously the anti-modernist impulse of 1930s left-wing literature even when attention is paid to the formal complexity of these 'committed' works. The tonal ambiguities which run through the politicised literature of the 1930s thus effect not a disengagement from but a more thorough immersion in the profoundly conflicted political commitments of the decade. At the same time, the study shows that debates about the politics of writing in the 1930s continue to inform current debates about the relationship between literature and political commitment.

Contents

Introduction ; 1. 'Responsible Propagandists': I. A. Richards, T. S. Eliot, and Cambridge Experiment ; 2. An Honest Decade: William Empson and the Uses of Poetry ; 3. Between Communism and 'Purity' of Style: The Revolutions of English Surrealism ; 4. Social Facts and Poetic Authority: The Political Aesthetic of Mass-Observation ; 5. Bad Dreams: Edward Upward and Marxist Prophecy ; Coda ; Bibliography

最近チェックした商品