高等教育におけるアファーマティブ・アクション:インド、米国と南アフリカ<br>Equalizing Access : Affirmative Action in Higher Education: India, US, and South Africa

個数:

高等教育におけるアファーマティブ・アクション:インド、米国と南アフリカ
Equalizing Access : Affirmative Action in Higher Education: India, US, and South Africa

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198075059
  • DDC分類 379.26

Full Description

The idea of human equality and the requirement from the state to provide equal opportunity to all lie at the foundation of modern democracy. Focusing on the area of higher education, this volume discusses the notion of 'affirmative action', a generic term covering diverse measures-quotas, special institutions for the underprivileged, extra points on a 'scale of deprivation'-that are employed to ensure equal opportunity.

While analysing the situation in India, the volume also compares the debates and policies on affirmative action in India with those in the United States and South Africa. The essays explore the influence of the 'creamy layer' on marginalized groups in a community, the new trends in higher education in India, and the place of the hitherto overlooked disparities of gender, religion, and the urban/rural divide in the discourse on affirmative action. The contributors come from varied disciplines including politics, sociology, law, economics, philosophy, and governance.

Contents

INTRODUCTION (ZOYA HASAN AND MARTHA C. NUSSBAUM); NOTES ON CONTRIBUTORS

最近チェックした商品