In the Beginning Was the Image : Art and the Reformation Bible

個数:
  • ポイントキャンペーン

In the Beginning Was the Image : Art and the Reformation Bible

  • ウェブストア価格 ¥7,636(本体¥6,942)
  • Oxford University Press Inc(2025/07発売)
  • 外貨定価 US$ 34.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 345pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 440 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780197826201
  • DDC分類 246

Full Description

This pioneering study focuses on the decisive contributions of the three leading artists of the Northern Renaissance--Albrecht Dürer, Lucas Cranach the Elder, and Hans Holbein the Younger--to the printed Bible and to the transformation of ecclesiastical art in the Protestant Reformation.

A time of artistic and theological revolution, the Renaissance and Reformation also witnessed a visual reformation of the Bible. In David H. Price's new interpretation, these artists emerge as major reformers in their own right who created a dynamic and innovative visual culture of biblicism. In the Beginning Was the Image explicitly addresses a key paradox of the Bible's new cultural status: as divergent Bible editions and translations shattered the unity of Christianity, new artistic approaches arose to accommodate theological and textual diversity. Rulers and theologians produced new Bibles as foundations for transformative socio-political movements, and their success, according to Price's compelling research, depended on the inventiveness and creativity of these artists.

Written in a style designed to be accessible to a broad range of readers, Price's richly nuanced study explores the art of Dürer, Cranach, and Holbein and the biblical iconographies they developed to connect the new biblicism to faith and political authority.

Contents

List of Illustrations
Acknowledgments

1. In the Beginning Was the Image: Art and the Renaissance of the Bible
2. The Artist as Biblical Humanist
3. The Artist as Reformer
4. Dürer's Reformation: Art and Politics of Biblicism
5. Word Made Image: Cranach's Biblical Iconography
6. Holbein and the Art of the Heterogeneous Bible
7. Epilogue: For the God-Fearing and the Art-Loving

Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品