Hollywood Dance-ins and the Reproduction of Bodies

個数:
電子版価格
¥5,739
  • 予約
  • 電子版あり

Hollywood Dance-ins and the Reproduction of Bodies

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780197789674
  • DDC分類 791.436579

Full Description

Hollywood Dance-ins and the Reproduction of Bodies proposes that a figure who barely registers in film studies or dance studies offers valuable insight into ideas about "the body" and the reproductive labor that gives rise to images of bodies. The book is the first scholarly study of the dance-in, a dancer who executes a star's choreography as cameras are being focused and lights are being set. While they share similarities with doubles and stand-ins, dance-ins do not replace stars' bodies on screen and they often serve multiple unseen roles, including as choreographers' assistants and stars' coaches, making them vital to the creation and transmission of choreography.

Focusing on dance-ins in mid-twentieth century Hollywood, when film musicals and the studio system were at their height, author Anthea Kraut exposes the racialized and gendered "corporeal ecosystem" that operated behind the scenes, propping up and concealed behind the seeming self-referentiality of white stars' filmic dancing bodies. A production history informed by feminist materialist approaches to labor and critical race theory, Hollywood Dance-ins tells the stories of the 1940s white pin-up star Betty Grable's dependence on her white dance-in Angie Blue; the African American jazz dancer Marie Bryant's private coaching of a myriad of stars in the late 1940s and early 1950s; Carol Haney and Jeanne Coyne's training of the white ingénue Debbie Reynolds for Singin' in the Rain (1952); the Mexican American dancer Alex Romero's close partnership with the white star Gene Kelly; and the biracial star Nancy Kwan's on- and off-screen exchanges with a white production team and Asian/American ensemble members in Flower Drum Song (1961).

最近チェックした商品