Stars, Studios, and the Musical Theatre Screen Adaptation : An Oxford Handbook of Musical Theatre Screen Adaptations, Volume 3 (Oxford Handbooks Series)

個数:
電子版価格
¥5,695
  • 電子版あり

Stars, Studios, and the Musical Theatre Screen Adaptation : An Oxford Handbook of Musical Theatre Screen Adaptations, Volume 3 (Oxford Handbooks Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 400 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780197663257
  • DDC分類 791.436

Full Description

Hollywood's conversion to sound in the 1920s created an early peak in the film musical, following the immense success of The Jazz Singer. The opportunity to synchronize moving pictures with a soundtrack suited the musical in particular, since the heightened experience of song and dance drew attention to the novelty of the technological development. Until the near-collapse of the genre in the 1960s, the film musical enjoyed around thirty years of development, as landmarks such as The Wizard of Oz, Meet Me in St. Louis, Singin' in the Rain, and Gigi showed the exciting possibilities of putting musicals on the silver screen.

The final of three volumes, Stars, Studios, and the Musical Theatre Screen Adaptation: An Oxford Handbook traces how stardom and technology has affected the evolution of the genre of the stage-to-screen musical. Many chapters examine specific screen adaptations in depth, with case studies on the screen versions of Broadway favorites Carousel and Brigadoon, while others deal with broad issues such as how music rights affected how studios approached screen adaptations. Together, the chapters incite lively debates about the process of adapting Broadway for the big screen and provide models for future studies.

Volume I: The Politics of the Musical Theatre Screen Adaptation
Volume II: Race, Sexuality, and Gender and the Musical Screen Adaptation
Volume III: Stars, Studios, and the Musical Theatre Screen Adaptation

Contents

Acknowledgements
Contributors
About the Companion Website
Introduction

1. Loud, Pretty, Strong, White [Repeat]: The Jeanette MacDonald and Nelson Eddy Operettas at MGM (1935-1942)
2. 'Is this the right material, girl?': How Madonna Makes Us Like Eva, but Not Necessarily Evita
3. Brigadoon and its Transition to MGM Dance Musical: Adapting a Stage Show for Star Dancers
4. 'I'm Once Again the Previous Me': Performance and Stardom in the Barbra Streisand Stage-to-Screen Adaptations
5. Lost in Translation: Rodgers and Hammerstein's Carousel on the Silver Screen
6. Carol Burnett and the Ends of Variety: Parody, Nostalgia, and Analysis of the American Musical
7. Flamboyance, Exuberance, and Schmaltz: Half a Sixpence and the Broadway Adaptation in 1960s Hollywood
8. The Producers and Hairspray: The Hazards and Rewards of Recursive Adaptation
9. Rescoring Anything Goes in 1930s Hollywood

Select Bibliography
Index

最近チェックした商品