Engineering Communication: From Principles to Practice, 2e (2ND)

個数:

Engineering Communication: From Principles to Practice, 2e (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 400 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780195446920
  • DDC分類 808.06662

Full Description

Engineering Communication: From Principles to Practice, 2e, is a writing and communications text designed to guide engineering students through the process of writing polished and professional documents. The text is organized around 18 principles of clear communication derived from linguistic theory that can be applied practically to everyday writing and speaking challenges.

The principles are supported by numerous tips found in marginal boxes, exercises in new "Try This" boxes, and writing samples that clearly demonstrate how each principle can be applied to everyday communication challenges. This resource also includes a series of appendices covering the fundamentals of grammar, plus a new primer on ethics for engineers.

Contents

PREFACE; PRINCIPLES OF ENGINEERING COMMUNICATION; TO THE INSTRUCTOR; TO THE STUDENT; INTRODUCTION; PART I; GETTING STARTED: PRE-DRAFTING AND DRAFTING; PRINCIPLE 1: FINDING PURPOSE; PRINCIPLE 2: IMPROVISING GENRE; PRINCIPLE 3: CONSTRUCTING AUDIENCE; PRINCIPLE 4: DEVELOPING CREDIBLE ARGUMENT; PRINCIPLE 5: USING RHETORICAL PATTERNS; PART II; MODES OF CONTROL: TOOLS FOR REVISION; PRINCIPLE 6: BUILDING EFFECTIVE INTRODUCTIONS; PRINCIPLE 7: FRAMING KNOWLEDGE; PRINCIPLE 8: IMPOSING VISIBLE STRUCTURE; PRINCIPLE 9: MAKING TRANSITIONS; PRINCIPLE 10: DESIGNING PARAGRAPHS; PRINCIPLE 11: MOVING FROM KNOWN TO NEW; PRINCIPLE 12: MODIFYING MATTERS; PART III; ELEMENTS OF REFINED DESIGN; PRINCIPLE 13: ELEVATING VERBS; PRINCIPLE 14: POSITIONING THE VERB; PRINCIPLE 15: FINDING THE REAL SUBJECT; PRINCIPLE 16: CAPITALIZING ON THE POWER POSITION; PRINCIPLE 17: DETERMINING SENTENCE LENGTH; PRINCIPLE 18: MASTERING SENTENCE RHYTHM; PART IV; APPLICATIONS; CONCLUSION: FROM PRINCIPLES TO PRACTICE; APPENDICES; APPENDIX A: CORE SENTENCE COMPONENTS: CLAUSES; APPENDIX B: SENTENCE TYPES; APPENDIX C: ACTION ELEMENTS: VERBS AND VERBALS; APPENDIX D: OPTIONAL SENTENCE ELEMENTS: MODIFIERS; APPENDIX E: JOINERS; APPENDIX F: PUNCTUATION; APPENDIX G: A BRIEF PRIMER ON ETHICS FOR THE ENGINEER (NEW); APPENDIX H: FALLACIES; REFERENCES; INDEX

最近チェックした商品