予見的映画作家とエマーソンの遺産<br>Eyes Upside Down : Visonary Filmmakers and the Heritage of Emerson

個数:
電子版価格
¥2,811
  • 電子版あり

予見的映画作家とエマーソンの遺産
Eyes Upside Down : Visonary Filmmakers and the Heritage of Emerson

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 432 p./サイズ 89 illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780195331158
  • DDC分類 791.4302330922

基本説明

P. Adams Sitney, the leading critic of personal and experimental cinema in America, picks up where he left off in his landmark book, Visionary Film. This all new work offers in-depth analysi of eleven central filmmakers of the American avand-garde cinema, drawing on the aesthetic articulated by Emerson and theorized by John Cage, Charles Olson, and Gertrude Stein.

Full Description

Sitney analyzes in detail the work of eleven American avant-garde filmmakers as heirs to the aesthetics of exhilaration and innovative vision articulated by Ralph Waldo Emerson and explored by John Cage and Gertrude Stein. The films discussed span the sixty years since the Second World War. With three chapters each devoted to Stan Brakhage and Robert Beavers, two each to Hollis Frampton and Jonas Mekas, and single chapters on Marie Menken, Ian Hugo, Andrew Noren, Warren Sonbert, Su Friedrich, Ernie Gehr, and Abigail Child, Eyes Upside Down is the fruit of Sitney's lifelong study of visionary aspirations of the American avant-garde cinema. Sitney's earlier book and critical essays defined the field of serious criticism of the American film avant-garde. He supplies a unique approach, critical, formal and intellectual, rather than sociological, ideological or institutional. Like his earlier book, Eyes Upside Down is a dense, sustained blast of convincing criticism which unfolds through a compelling personal vision. It makes a serious contribution to cinema studies and it is sure to remain in circulation for many years to come.

Contents

Introduction: Emersonian Poetics ; 1. Marie Menken and the Somatic Camera ; 2. Ian Hugo and Superimposition ; 3. Stan Brakhage's Autobiography as a Cinematic Sequence ; 4. Jonas Mekas and the Diary Film ; 5. Hollis Frampton and the Spectre of Narrative ; 6. Robert Beavers's Winged Distance/Sightless Measure: The Cycle of the Ephebe ; 7. Beavers's Second Cycle: The Past in the Present - The Present in the Past ; 8. Andrew Noren and the Open-Ended Cinematic Sequence ; 9. Ernie Gehr and the Axis of Primary Thought ; 10. Warren Sonbert's Movements in a Concerto ; 11. Brakhage and the Tales of the Tribes ; 12. Frampton's Magellan ; 13. Abigail Child: Textual Self-Reliance ; 14. Su Friedrich: "Giving Birth to Myself" ; 15. Brakhage: Meditative Cinema ; 16. Beavers's Third Cycle: The Theater of Gesture ; 17. Mekas's Retrospection ; Conclusion: Perfect Exhilaration ; Appendix: Chronology of Films