オックスフォード版 新リーマン音楽理論ハンドブック<br>The Oxford Handbook of Neo-Riemannian Music Theories (Oxford Handbooks)

個数:

オックスフォード版 新リーマン音楽理論ハンドブック
The Oxford Handbook of Neo-Riemannian Music Theories (Oxford Handbooks)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 628 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780195321333
  • DDC分類 781

基本説明

The Oxford Handbook of Neo-Riemannian Music Theories brings together an international group of leading proponents of Riemannian and neo-Riemannian theory for a thoroughgoing exploration of the music-analytical, systematic, and historical aspects of this important new field. The selection of essays is complemented by several of Hugo Riemann's key original texts, many of which appear in English translation for the first time, and is rounded off by a glossary of key concepts for easy reference.

Full Description

In recent years Hugo Riemann's ideas have thoroughly captured the music-theoretical imagination, both in the United States and abroad. Neo-Riemannian theory has proven particularly adept at explaining features of chromatic music where other theoretical approaches have failed, and thereby established itself as the leading theoretical approach of our time. The Oxford Handbook of Neo-Riemannian Music Theories brings together an international group of leading proponents of Riemannian and neo-Riemannian theory for a thoroughgoing exploration of the music-analytical, systematic, and historical aspects of this important new field. The volume elucidates key aspects of the field, draws connections between Riemann's original ideas and current thought, and suggests new applications and avenues for further study. A number of essays suggest connections to other fields of inquiry, such as cognitive and mathematical music theory, as well as applications in the field of metric or melodic analysis. The selection of essays is complemented by several of Hugo Riemann's key original texts, many of which appear in English translation for the first time, and is rounded off by a glossary of key concepts for easy reference.

Contents

ACKNOWLEDGMENTS; PREFACE; PART I. INTELLECTUAL CONTEXTS; LUDWIG HOLTMEIER; BENJAMIN STEEGE; BRIAN HYER; MATTHEW GELBART AND ALEXANDER REHDING; PART II. DUALISM; IAN BENT; HENRY KLUMPENHOUWER; ALEXANDER REHDING; DMITRI TYMOCZKO; PART III. TONE SPACE; EDWARD GOLLIN; SUZANNAH CLARK; RICHARD COHN; PART IV. HARMONIC SPACE; NORA ENGEBRETSEN; EDWARD GOLLIN; DAVID KOPP; PART V. TEMPORAL SPACE; WILLIAM E. CAPLIN; SCOTT BURNHAM; PAUL BERRY; PART VI. TRANSFORMATION, ANALYSIS, CRITICISM; STEVEN RINGS; ROBERT C. COOK; DANIEL HARRISON; GLOSSARY; SELECTED BIBLIOGRAPHY; INDEX

最近チェックした商品