行為と言葉:子供はどのように動詞を覚えるか<br>Action Meets Word : How children learn verbs

個数:
電子版価格
¥11,877
  • 電子版あり

行為と言葉:子供はどのように動詞を覚えるか
Action Meets Word : How children learn verbs

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 608 p./サイズ 58 illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780195170009
  • DDC分類 401.93

基本説明

"Verb learning remains one of the most enduring puzzles of language learning. This dazzling collection is jam-packed with the latest ideas, evidence, and debates on verb-learning in children, from leading researchers. The result is a must-read volume: lively, provocative, and deeply satisfying."--Susan A. Gelman, Frederick G.L. Huetwell Professor of Psychology, University of Michigan.

Full Description

Words are the building blocks of language. An understanding of how words are learned is thus central to any theory of language acquisition. Although there has been a surge in our understanding of children's vocabulary growth, theories of word learning focus primarily on object nouns. Word learning theories must explain not only the learning of object nouns, but also the learning of other, major classes of words - verbs and adjectives. Verbs form the hub of the sentence because they determine the sentence's argument structure. Researchers throughout the world recognize how our understanding of language acquisition can be at best partial if we cannot comprehend how verbs are learned. This volume enters the relatively uncharted waters of early verb learning, focusing on the universal, conceptual foundations for verb learning, and how these foundations intersect with the burgeoning language system.

Contents

PART I PREREQUISITES TO VERB LEARNING: FINDING THE VERB; PART II PREREQUISITES TO VERB LEARNING: FINDING ACTIONS IN EVENTS; PART III WHEN ACTION MEETS WORD: CHILDREN LEARN THEIR FIRST VERBS; PART VI HOW LANGUAGE INFLUENCES VERB LEARNING: CROSS-LINGUISTIC EVIDENCE

最近チェックした商品