ダン・ザハヴィ著/我々であること:社会的存在論の現象学<br>Being We : Phenomenological Contributions to Social Ontology

個数:
  • ポイントキャンペーン

ダン・ザハヴィ著/我々であること:社会的存在論の現象学
Being We : Phenomenological Contributions to Social Ontology

  • ウェブストア価格 ¥22,105(本体¥20,096)
  • Oxford University Press(2025/01発売)
  • 外貨定価 US$ 100.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,000pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780192894489
  • DDC分類 128.2

Full Description

What does it take to constitute a we with others and how does feeling, thinking, and acting as part of a we, transform one's sense of self, one's relation to others, and the way one experiences the world? Is individual subjectivity something that necessarily requires a communal grounding or does a we-relationship always presuppose a plurality of pre-existing selves? What kind of understanding of and relation to others is required if a we is to emerge? Questions regarding the ontological, epistemological, and social character of we is not only of contemporary societal relevance, but are also questions that were intensively discussed by early phenomenological philosophers such as Husserl, Reinach, Stein, Scheler, Walther, Gurwitsch, and Schutz.

Drawing on and engaging with ideas and distinctions found in these historical resources, Being We combines historical scholarship and systematic theorizing. It breaks new ground by interweaving work on selfhood and first-personal experience, social cognition, and collective intentionality, offers a much-needed cross fertilization between philosophy and theoretical considerations in the social sciences (sociology, anthropology, and social psychology), and provides a novel account of the complex interrelation between we, you, and I.

Contents

Introduction
Part I. We and I
1: We-experiences
2: An Individualist Bias
3: Basic Selfhood
4: Socially (un)constructed subjectivity
5: Husserlian Complexifications
6: Group Identification
7: The Question of Primacy
Part II. We and You
8: Empathy
9: Communication and Second-person Engagement
10: Shared Emotions
Part III. Varieties of We
11: Dyads and Triads
12: Communal Bonds

最近チェックした商品