断片的モダニズム:文学と視覚文化における古典の断片1896-1936年<br>Fragmentary Modernism : The Classical Fragment in Literary and Visual Cultures, c.1896 - c.1936 (Classical Presences)

個数:
電子版価格
¥16,167
  • 電子版あり

断片的モダニズム:文学と視覚文化における古典の断片1896-1936年
Fragmentary Modernism : The Classical Fragment in Literary and Visual Cultures, c.1896 - c.1936 (Classical Presences)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780192863409
  • DDC分類 809.9112

Full Description

Fragmentary Modernism begins from a simple observation: what has been called the 'apotheosis of the fragment' in the art and writing of modernism emerged hand in hand with a series of paradigm-shifting developments in classical scholarship, which brought an unprecedented number of fragmentary texts and objects from classical antiquity to light in modernity. Focusing primarily on the writers who came to define the Anglophone modernist canon -- Ezra Pound, T.S. Eliot, Hilda Doolittle (H.D.), and Richard Aldington, and the artists like Jacob Epstein and Henri Gaudier-Brzeska with whom they were associated -- the book plots the multiple networks of interaction between modernist practices of the fragment and the disciplines of classical scholarship. Some of the most radical writers and artists of the period can be shown to have engaged intensively with the fragments of Greek and Roman antiquity and their mediations by classical scholars. But the direction of influence also worked the other way: the modernist aesthetic of gaps, absence, and fracture came to shape how classical scholars and museum curators themselves interpreted and presented the fragments of the past to audiences in the present. From papyrology to philology, from epigraphy to archaeology, the 'classical fragment', as we still often see it today, emerged as the joint cultural production of classical scholarship and the literary and visual cultures of modernism.

Contents

Introduction
1: Papyrus
2: Editions
3: Inscriptional Modernism
4: Modernism and the museum: Making, Consuming, and Displaying Sculptural Fragments in the British Museum
5: Archaeologisms
Postscript: After Modernism

最近チェックした商品