Gems of Exquisite Beauty : How Hymnody Carried Classical Music to America

個数:

Gems of Exquisite Beauty : How Hymnody Carried Classical Music to America

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 398 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780190842796
  • DDC分類 782.270973

Full Description

In the decades leading up to the Civil War, most Americans probably encountered European classical music primarily through hymn tunes. Hymnody was the most popular and commercially successful genre of the antebellum period in the United States, and the unquenchable thirst for new tunes to sing led to a phenomenon largely forgotten today: in their search for fresh material, editors lifted hundreds of tunes from the works of major classical composers to use as settings of psalms and hymns. The few that remain popular today — millions have sung "Joyful, Joyful We Adore Thee" to Beethoven and "Hark, The Herald Angels Sing" to Mendelssohn — are vestiges of one of the most distinctive trends in antebellum music-making.

Gems of Exquisite Beauty is the first in-depth study of the historical rise and fall of this adaptation practice, its artistic achievements, and its place in nineteenth-century American musical life. It traces the contributions of pioneering figures like Arthur Clifton and the impact of bestsellers like the Handel and Haydn Society Collection, which helped turn Lowell Mason into America's most influential musician. By telling the tales of these hymns and those who brought them into the world, author Peter Mercer-Taylor reveals a central part of the history of how the American public first came to meet and creatively engage with Europe's rich musical practices.

Contents

Introduction

Chapter 1: Antebellum Psalmody in its Cultural Context
Chapter 2: An Immigrant's Musical Memoir: Clifton's 1819 Original Collection and the Modest Launch of a Tradition
Chapter 3: Institutional Certification: Mason's 1822 Handel and Haydn Society Collection and the First Wave
Chapter 4: Heyday: Kingsley's 1838 Sacred Choir and the Midcentury Mania
Chapter 5: Psalmodic Adaptation as Musical Translation
Epilogue

Appendix 1: Classical Music in Antebellum American Psalmody: The Repertoire
Appendix 2: The Repertoire by Composer
Notes
Works Cited
Index

最近チェックした商品