Good Practice in Culture-Rich Classrooms : Research-informed Perspectives

個数:

Good Practice in Culture-Rich Classrooms : Research-informed Perspectives

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 290 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780190403171
  • DDC分類 370.1170968

Full Description


Good practice in culture-rich classroomspresents a series of autoethnographic accounts of how teacher educators at a South African university responded to the directive to transform the country's homogeneous education landscape in the post-apartheid era. The counter-narratives presented in this book guide teacher educators and pre-service teachers towards critical teaching as transformative intellectuals in learning areassuch as mathematics, science, languages, technology and music. This book is suitable for teacher educators, undergraduate and postgraduate pre-service teachers, and in-service teachers who seek to make a positive contribution to the quality, value and experience of education in culture-richclassrooms.

Contents

1. Researching good practice in culture-rich classrooms ; 2. Theoretical underpinnings of researching successful teacher education practices: Some methodological considerations ; 3. The teacher as transformative intellectual: Post-conflict pedagogy as good practice in culture-rich classrooms ; 4. Counter-narratives: Confronting stereotyping in a post-conflict society ; 5. The culture-rich mathematics class: Maximising learning opportunities ; 6. Good practice in the methodology of languages: Integrating e-learning into the language classroom ; 7. Scientific inquiry: A profile of good practice in culture-rich classrooms ; 8. Nuances of good practice in integrating ICT into teaching and learning ; 9. Classroom-based teacher resilience strategies in a secondary rural school: Sustaining good practice ; 10. Taking note of good practice in music education: Transformative learning as culture-rich experience ; 11. Good practice in technology education: Learning from the experts ; 12. Authentic learning opportunities through community interventions: Bringing praxis to practice ; 13. An autoethnographic lens on lecturer professional development

最近チェックした商品