だまし絵的なメディア:チューリング・テスト後の人工知能と社会生活<br>Deceitful Media : Artificial Intelligence and Social Life after the Turing Test

個数:
電子版価格
¥3,209
  • 電子版あり

だまし絵的なメディア:チューリング・テスト後の人工知能と社会生活
Deceitful Media : Artificial Intelligence and Social Life after the Turing Test

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 204 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780190080365
  • DDC分類 303.4834

Full Description

Artificial intelligence (AI) is often discussed as something extraordinary, a dream--or a nightmare--that awakens metaphysical questions on human life. Yet far from a distant technology of the future, the true power of AI lies in its subtle revolution of ordinary life. From voice assistants like Siri to natural language processors, AI technologies use cultural biases and modern psychology to fit specific characteristics of how users perceive and navigate the external world, thereby projecting the illusion of intelligence.

Integrating media studies, science and technology studies, and social psychology, Deceitful Media examines the rise of artificial intelligence throughout history and exposes the very human fallacies behind this technology. Focusing specifically on communicative AIs, Natale argues that what we call "AI" is not a form of intelligence but rather a reflection of the human user. Using the term "banal deception," he reveals that deception forms the basis of all human-computer interactions rooted in AI technologies, as technologies like voice assistants utilize the dynamics of projection and stereotyping as a means for aligning with our existing habits and social conventions. By exploiting the human instinct to connect, AI reveals our collective vulnerabilities to deception, showing that what machines are primarily changing is not other technology but ourselves as humans.

Deceitful Media illustrates how AI has continued a tradition of technologies that mobilize our liability to deception and shows that only by better understanding our vulnerabilities to deception can we become more sophisticated consumers of interactive media.

Contents

Table of Contents

Acknowledgments

Introduction

Chapter 1. The Turing Test: Cultural life of an idea

Chapter 2. How to dispel magic: Computers, interfaces, and the problem of the observer

Chapter 3. The Eliza effect: Joseph Weizenbaum and the emergence of chatbots

Chapter 4. Of daemons, dogs and trees: Situating AI in software

Chapter 5. How to create a bot: Programming deception at the Loebner Prize

Chapter 6. To believe in Siri: A critical analysis of voice assistants

Conclusion: Our sophisticated selves

Bibliography

最近チェックした商品

Moufflon
  • 洋書
Moufflon