Partnering for Content Literacy : PRC2 in Action: Developing Academic Language for All Learners (1 PAP/CDR)

個数:

Partnering for Content Literacy : PRC2 in Action: Developing Academic Language for All Learners (1 PAP/CDR)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 291 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780132458740
  • DDC分類 372.476

Full Description


Teachers learn how to successfully develop students' interests in and strategies for reading and comprehending informational texts that support content learning.Written by a team of teachers, literacy leaders, and university project members, this book tackles the challenges students have with language learning and content area reading. Partnering for Content Literacy: PRC2 in Action was based around teacher concerns that students floundered when confronted with difficult textbooks and the need to use academic vocabulary and language. Teachers and literacy leaders wanted to develop ways to insure these students could be successful in learning. What evolved is a practical and powerful set of assessments and instructional practices focused on partners reading short books and articles together in a process called Partner Reading and Content, Too (PRC2). This book provides ideas about how to create a rich program in informational reading, including descriptions of specific assessments and ways to modify them for teachers' own students.

Contents

Partnering for Content LiteracyD. Ogle, EditorTable of Contents1. Developing reading and learning with informal texts (Donna Ogle)2. The PRC2 framework (Amy Correa)3. Developing academic talk: Providing guidance and structure (Amy Correa)4. Student change across time: A look at one 6th grade classroom (Adam Geisler)5. PRC2 in a Primary Classroom (Avni Patel)6. Assessing students' interests, knowledge and concepts (Christine Seidman)7. Teacher on-going assessment (Debbie G.)8. Using partner reading in guided reading (Kris Utley)9. Using literacy work stations to provide scaffolded learning (Kris Utley)10. Understanding external text features (Renee Mackin)11. Academic vocabulary development (Margaret McGregor)12. Reinforcing vocabulary learning (Carol Schmitz)13. Creating lively, inquisitive conversation in the classroom (Jeanette Hamman)

最近チェックした商品