NodeXLによるソーシャルメディア・ネットワーク分析(テキスト・第2版)<br>Analyzing Social Media Networks with NodeXL : Insights from a Connected World (2ND)

個数:

NodeXLによるソーシャルメディア・ネットワーク分析(テキスト・第2版)
Analyzing Social Media Networks with NodeXL : Insights from a Connected World (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780128177563
  • DDC分類 006.754

Full Description

Analyzing Social Media Networks with NodeXL: Insights from a Connected World, Second Edition, provides readers with a thorough, practical and updated guide to NodeXL, the open-source social network analysis (SNA) plug-in for use with Excel. The book analyzes social media, provides a NodeXL tutorial, and presents network analysis case studies, all of which are revised to reflect the latest developments. Sections cover history and concepts, mapping and modeling, the detailed operation of NodeXL, and case studies, including e-mail, Twitter, Facebook, Flickr and YouTube. In addition, there are descriptions of each system and types of analysis for identifying people, documents, groups and events.

This book is perfect for use as a course text in social network analysis or as a guide for practicing NodeXL users.

Contents

Part I. Getting Started with Analyzing Social Media Networks
1. Introduction to Social Media and Social Networks
2. Social Media: New Technologies of Collaboration
3. Social Network Analysis: Measuring, Mapping, and Modeling Collections of Connections

Part II. NodeXL Tutorial: Learning by Doing
4. Installation, Orientation, and Layout
5. Labeling and Visual Attributes
6. Calculating and Visualizing Network Metrics
7. Grouping and Filtering
8. Semantic Networks

Part III. Social Media Network Analysis Case Studies
9. Email: The Lifeblood of Modern Communication
10. Thread Networks: Mapping Message Boards and Email Lists
11. Twitter: Information Flows, Influencers, and Organic Communities
12. Facebook: Public Pages and Inter-Organizational Networks
13. YouTube: Exploring Video Networks
14. Wiki Networks: Connections of Culture and Collaboration

最近チェックした商品