文化と児童の知能:WISC-IIIの比較文化分析<br>Culture and Children's Intelligence : Cross-Cultural Analysis of the Wisc-III (Practical Resources for the Mental Health Professional)

個数:
  • ポイントキャンペーン

文化と児童の知能:WISC-IIIの比較文化分析
Culture and Children's Intelligence : Cross-Cultural Analysis of the Wisc-III (Practical Resources for the Mental Health Professional)

  • ウェブストア価格 ¥19,440(本体¥17,673)
  • Academic Pr(2003/05発売)
  • 外貨定価 US$ 115.00
  • ウェブストア限定 全点ポイント5倍キャンペーン(6/24~6/28)※店舗受取はキャンペーン対象外※
  • ポイント 880pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【重要:入荷遅延について】
    ウクライナ情勢悪化・新型コロナウィルス感染拡大により、洋書・洋古書の入荷が不安定になっています。詳しくはこちらをご確認ください。
    海外からのお取り寄せの場合、弊社サイト内で表示している標準的な納期よりもお届けまでに日数がかかる見込みでございます。
    申し訳ございませんが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780122800559
  • DDC分類 155.41393

基本説明

Provides methods to aid in understanding and interpreting the test results in different countries.

Full Description


This book provides a unique cross-cultural perspective of the WISC-III. From construction, translation and adaptation in different cultures, to analysis of its structure and function as a concept, to its clinical use with different ethnic groups, Culture and Children's Intelligence provides clinician's the tools they need when using the WISC-III. The focus of this reference work is on children's intelligence as measured by the WISC-III in different cultures and its use in these cultures (USA, UK, Canada, France, Belgium, Germany, Austria, Switzerland, Sweden, and Greece). It also discusses the interpretation of the results of the WISC-III in terms of cultural and ethnic factors.

Contents

A.S. Kaufman, Foreword.D.H. Saklofske, L.G. Weiss, A.L. Beal, and D. Coalson, The Wechsler Scales for Assessing Children's Intelligence: Past to Present.J. Georgas, Cross-Cultural Psychology, Intelligence and Cognitive Processes.L.G. Weiss, The WISC-III in the United States.D.H. Saklofske, Canada.P. McKeown, United Kingdom.J. Gregoire, France and French-Speaking Belgium.M. Schittekatte, W. Kort, W. Resing, G. Vermeir, P. Verhaeghe, The Netherlands and Flemish-Speaking Belgium.U. Tewes, Germany.P. Rossmann and U. Schallberger, Austria and German-Speaking Switzerland.K. Sonnander and B. Ramund, Sweden.G. Gintiliene and S. Girdzijauskiene, Lithuania.D. Boben and V. Bucik, Slovenia.J. Georgas, I.N. Paraskevopoulos, E. Besevegis, N. Giannitsas, and K. Mylonas, Greece.K. Ueno and I. Nakatani, Japan.K. Kwak, South Korea.H.Y. Chen, Y.H. Chen, and J. Zhu, Taiwan.F.J.R. van de Vijver, Principles of Adaptation of Intelligence Tests to Other Cultures.F.J.R. van de Vijver, K. Mylonas, V. Pavlopoulos, and J. Georgas, Methodology of Combining the WISC-III Data Sets.J. Georgas, F.J.R. van de Vijver, L.G. Weiss, and D.H. Saklofske, A Cross-Cultural Analysis of the WISC-III.