対応の是非:オンライン学習はいかにして高等教育の未来を開き得るか<br>To MOOC or Not to MOOC : How Can Online Learning Help to Build the Future of Higher Education?

個数:
電子版価格
¥10,715
  • 電子版あり

対応の是非:オンライン学習はいかにして高等教育の未来を開き得るか
To MOOC or Not to MOOC : How Can Online Learning Help to Build the Future of Higher Education?

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 156 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780081000489
  • DDC分類 378.1734

Full Description

Scarcely a week goes by without coverage in the UK and international media about the latest MOOC revelation. Despite some significant initiatives in the dotcom era, online learning has somehow never delivered on its promise to revolutionize education. To MOOC or not to MOOC explores the history of MOOCs and analyses the current MOOC context by describing six institutions and the story of their engagement with MOOCs. Looking at each of the different type of institution in turn, it analyses the processes behind their decision to engage with online learning and MOOCs, how the MOOC project is managed and led, and discusses issues such as quality assurance, governance and partnerships. Chapters draw together and analyse the data and draw out advice for institutions, to help them make choices about how to respond to MOOCs and other high-impact changes in digital education. The book contains checklists and planning tools to support strategy and planning, and concludes with a future look at MOOCs exploring some of the possible trends that may impact upon higher education, such as business models, data and analytics, learning design and competitors in the MOOC marketplace.

Contents

Part One
Chapter 1: What are MOOCs?
Chapter 2: The MOOCosphere
Chapter 3: Examples of MOOCs
Chapter 4: Introduction to the case studies
Chapter 5: The confident entrepreneurs
Chapter 6: The old hands: experts in online and distance learning
Chapter 7: The institutional innovators
Chapter 8: The opportunists
Chapter 9: The cautious experimenters
Chapter 10: The old guard
Chapter 11: Key issues that emerged from the case studies
Chapter 12: Planning the MOOC project
Chapter 13: Planning your MOOC—costings
Chapter 14: Business models for MOOCs
Chapter 15: Additional benefits of MOOCs
Part Two: Looking to the future
Chapter 16 Understanding your market—the learner as consumer
Chapter 17 Data and analytics
Chapter 18 The developing MOOC market
Appendix A
Appendix B
Appendix C
Index

最近チェックした商品