Bilinguality & Bilingualism in Japanese School‐Aged Children

個数:
  • ポイントキャンペーン

Bilinguality & Bilingualism in Japanese School‐Aged Children

  • 田浦 秀幸【著】
  • 価格 ¥4,400(本体¥4,000)
  • 明石書店(2005/01発売)
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 200pt
  • 出版社からのお取り寄せとなります。
    入荷までにおよそ1~3週間程度かかります。
    ※商品によっては、品切れ等で入手できない場合がございます。
  • 出荷予定日とご注意事項
    ※上記を必ずご確認ください

    【出荷までの期間】
    ■通常、およそ1~3週間程度

    【ご注意事項】 ※必ずお読みください
    ◆上記期間よりも日数がかかる場合がございます。
    ◆お届け日のご指定は承っておりません。
    ◆品切れ・絶版等により入手できない場合がございます。
    ◆品切れ・絶版等の確認に2週間以上かかる場合がございます。
    ◆「帯」はお付けできない場合がございます。
    ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
    ◆特に表記のない限り特典はありません。
    ◆別冊解答などの付属品はお付けできない場合がございます。
  • 店舗受取サービスはご利用いただけません。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • サイズ A5判/ページ数 208p/高さ 22cm
  • 商品コード 9784750320236
  • NDC分類 801.03
  • Cコード C0036

出版社内容情報

自然環境の中で英語を体得した帰国生や国際結婚家庭の子供たちが、2言語をどのように習得・保持・喪失するのか、どのように使い分けるのか、2言語は脳内でどのように処理されているのか等々、日英バイリンガルの子弟を対象に調査した結果をまとめた研究書。

"Introduction & Acknowledgement
Chapter 1: Measuring Bilinguality
1. Introduction
2. Problems inherent in bilingual measurements
2.1. Definition of bilinguality
2.2. Traditional measurements
2.3. Behavioural measurements
2.4. Informal measurements
3. Ideal bilingual measurements
4. Practical measurements in the interim
Chapter 2: Bilingual Code-Switching
1. Introduction
2. Procedures
2.1. Definition of code-switching
2.2. Analysis methodology
3. Subjects and analyses
3.1. Code-switching in a bilingual radio program in Japan
3.2. Code-switching in 2 bilingual children
3.3. Code-switching at an adult bilingual dinner party
4. General discussion
Chapter 3: Metalinguistic Awareness in Bilinguals
1. Introduction
2. Methodology
2.1. Subjects
2.2. Materials
2.3. Procedures
2.4. Analysis and interpretation
3. Results
3.1. Mood analysis
3.2. Transitivity analysis
3.3. Theme and cohesion analysis
4. Discussion
Chapter 4: Bilingual Brains
1. Introduction
1.1. Bilingual brain
1.2. The bilingual dual coding model
1.3. Tests on the bilingual dual coding model
1.4. Age of L2 acquisition
1.5. Length of residence
1.6. Gender
1.7. Language specificity
1.8. The present study
2. Methodology
2.1. Subjects
2.2. Procedures
3. Results
4. Discussion
4.1. Onset age of L2 acquisition
4.2. Language specificity
5. Conclusion
Chapter 5: Language Attrition and Retention in Bilinguals
1. Introduction
2. Research showing improvement
2.1. FL vs. L2
2.2. Four studies showing improvement
2.3. L2 improvement
3. Predictor variables and methodological problems
3.1. Intervening variables of age, literacy, and pre-attrition proficiency
3.2. Summary of critical review on relevant research
4. Research questions and possible predictions
5. Preliminary study
5.1. A test on L1/L2 lexicon
5.2. A test on spontaneous oral skills
5.3. A test on spontaneous writing skills
6. General discussion
Afterward (Implications)"

目次

1 Measuring Bilinguality(Problems inherent in bilingual measurements;Ideal bilingual measurements ほか)
2 Bilingual Code‐Switching(Procedures;Subjects and analyses ほか)
3 Metalinguistic Awareness in Bilinguals(Methodology;Results ほか)
4 Bilingual Brains(Methodology;Results ほか)
5 Language Attrition and Retention in Bilinguals(Research showing improvement;Predictor variables and methodological problems ほか)

最近チェックした商品