学校数学におけるパターンの教授と学習<br>Teaching and Learning Patterns in School Mathematics : Psychological and Pedagogical Considerations

個数:
  • ポイントキャンペーン

学校数学におけるパターンの教授と学習
Teaching and Learning Patterns in School Mathematics : Psychological and Pedagogical Considerations

  • ウェブストア価格 ¥21,327(本体¥19,389)
  • Springer(2012/06発売)
  • 外貨定価 US$ 109.99
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 386pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 250 p./サイズ 100 illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789400727113
  • DDC分類 372

基本説明

Includes concrete examples to guide the development of a patterns approach in school mathematics curricula for the K-12 classroom.

Full Description

 
This book synthesizes research findings on patterns in the last twenty years or so in order to argue for a theory of graded representations in pattern generalization. While research results drawn from investigations conducted with different age-level groups have sufficiently demonstrated varying shifts in structural awareness and competence, which influence the eventual shape of an intended generalization, such shifts, however, are not necessarily permanent due to other pertinent factors such as the complexity of patterning tasks. The book proposes an alternative view of pattern generalization, that is, one that is not about shifts or transition phases but graded depending on individual experiences with target patterns. The theory of graded representations involving pattern generalization offers a much more robust understanding of differences in patterning competence since it is sensitive to varying levels of entry into generalization. Empirical evidence will be provided to demonstrate this alternative view, which is drawn from the author's longitudinal work with elementary and middle school children, including several investigations conducted with preservice elementary majors. Two chapters of the book will be devoted to extending pattern generalization activity to arithmetic and algebraic learning of concepts and processes. The concluding chapter addresses the pedagogical significance of pattern learning in the school mathematics curriculum. 
 
 ​
 

Contents

-1 Introduction. -2   The Context of Generalization. -3   Types and Levels of Pattern Generalization. -4   The Theory of Graded Representations in Pattern Generalization. -5   Gestures, Words, and Incipient Generalizations. -6 Variables and Algebraic Generalizations. - 7   Patterns, Generalization, and Arithmetic Learning. -8   Patterns, Functional Thinking, and Algebraic Learning. -9   Pedagogical Issues and Implications. -10 Conclusions.  ​