戦後日本の文学と映画に見る戦争体験の構築<br>Imag(in)ing the War in Japan : Representing and Responding to Trauma in Postwar Literature and Film (Brills Japanese Studies Library)

個数:
  • ポイントキャンペーン

戦後日本の文学と映画に見る戦争体験の構築
Imag(in)ing the War in Japan : Representing and Responding to Trauma in Postwar Literature and Film (Brills Japanese Studies Library)

  • ウェブストア価格 ¥41,301(本体¥37,547)
  • Brill Academic Pub(2010/05発売)
  • 外貨定価 US$ 213.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 750pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 362 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004182981
  • DDC分類 895.609005

基本説明

This study of a series of artistic representations of the Asia Pacific War experience in a variety of Japanese media is premised on Walter Davis' assertion that traumatic events and experiences must be "constituted" before they can be assimilated, integrated and understood.

Full Description

This study of a series of artistic representations of the Asia Pacific War experience in a variety of Japanese media is premised on Walter Davis' assertion that traumatic events and experiences must be 'constituted' before they can be assimilated, integrated and understood. Arguing that the contribution of the arts to the constitution, integration and comprehension of traumatic historical events has yet to be sufficiently acknowledged or articulated, the contributors to this volume examine how various Japanese authors and other artists have drawn upon their imaginative powers to create affect-charged forms and images of the extreme violence, psychological damage and ideological contradiction surrounding the War. In so doing, they seek to further the process whereby reading and viewing audiences are encouraged to virtually engage, internalize, 'know' and respond to trauma in concrete, ethical terms.