歌麿と美の饗宴<br>Utamaro and the Spectacle of Beauty

個数:
  • ポイントキャンペーン

歌麿と美の饗宴
Utamaro and the Spectacle of Beauty

  • ウェブストア価格 ¥11,633(本体¥10,576)
  • Reaktion Books(2015/03発売)
  • 外貨定価 US$ 60.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 210pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p./サイズ 107 illus. 50 in colour
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781861893598
  • DDC分類 709

基本説明

Offering new approach to issues of the status of the artist and the construction of gender, identity, sexuality and celebrity in the Edo period, this book is significant contribution to the field, and will be a key work for readers interested in Japanese arts and cultures.

Full Description


Japanese artist Kitagawa Utamaro (1753-1806) was one of the most influential artists working in the genre of ukiyo-e, pictures of the floating world', in late eighteenth-century Japan, and was widely appreciated for his prints of beautiful women. In 1804, at the height of his success, Utamaro published a set of prints related to a banned historical novel. The prints, entitled Hideyoshi and his Five Concubines, depicted the military ruler Toyotomi Hideyoshi's wife and concubines, and consequently he was accused of insulting Hideyoshi's dignity. He was sentenced to be handcuffed for 50 days, and was perhaps even briefly imprisoned. According to some sources, the experience crushed him emotionally and ended his career as an artist. In this book, Julie Nelson Davis draws on a wide range of period sources, makes a close study of selected print sets, and reinterprets Utamaro in the context of his times. Reconstructing the place of the ukiyo-e artist within the commercial print market, she demonstrates how Utamaro's images participated in a larger spectacle of beauty in the city of Edo (present-day Tokyo).Offering a new approach to issues of the status of the artist and the construction of gender, identity, sexuality and celebrity in the Edo period, this book is significant contribution to the field, and will be a key work for readers interested in Japanese arts and cultures.