On the Fringes : Preventing exclusion in schools through inclusive, child-centred, needs-based practice

個数:
  • ポイントキャンペーン

On the Fringes : Preventing exclusion in schools through inclusive, child-centred, needs-based practice

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781785833519
  • DDC分類 371.9046

Full Description

On the Fringes opens up the debate surrounding school exclusion and its link to special educational needs, and sets out action-oriented strategies designed to bring about a more inclusive approach.

The rate of exclusion of children with special educational needs and disabilities (SEND) is rocketing - even extending to very young children on the cusp of school life. In this book Jackie Ward examines this critical issue through the lens of her experiences in both mainstream education and a pupil referral unit (PRU) and offers practical guidance to ensure schools find solution-focused ways to provide for all of the children in their care.

Having seen first-hand the impact that exclusion has on children with often unmet medical needs (such as autistic spectrum disorder (ASD) and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD)), Jackie explores the realities of what exclusion means to each of us and discusses feasible strategies to help shape educational provision in line with a more inclusive agenda. In doing so she provides informed inspiration to teachers and SEND professionals working with some of our most vulnerable children, who - without our love and support - are too often destined for lives on the fringes of society.