リヒャルト・シュトラウス研究のためのコンテクスト<br>Richard Strauss in Context (Composers in Context)

個数:
  • ポイントキャンペーン

リヒャルト・シュトラウス研究のためのコンテクスト
Richard Strauss in Context (Composers in Context)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 393 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781108434461
  • DDC分類 780.92

Full Description

Richard Strauss in Context offers a distinctive approach to the study of a composer in that it places the emphasis on contextualizing topics rather than on biography and artistic output. One might say that it inverts the relationship between composer and context. Rather than studies of Strauss's librettists that discuss the texts themselves and his musical settings, for instance, this book offers essays on the writers themselves: their biographical circumstances, styles, landmark works, and broader positions in literary history. Likewise, Strauss's contributions to the concert hall are positioned within the broader development of the orchestra and trends in programmatic music. In short, readers will benefit from an elaboration of material that is either absent from or treated only briefly in existing publications. Through this supplemental and broader contextual approach, this book serves as a valuable and unique resource for students, scholars, and a general readership.

Contents

Preface Morten Kristiansen and Joseph E. Jones; Part I. Family, Friends and Collaborators: 1. Family and upbringing Chris Walton; 2. Formative influences David Larkin; 3. Pauline de Ahna Katharina Hottmann; 4. Close friends Walter Werbeck; 5. Hofmannsthal Ingeborg Haase and Dirk Hoffmann; 6. The other librettists Kenneth Birkin; 7. Stage collaborators Ryan Prendergast; 8. Champions Bryan Gilliam; Part II. Career Stations: 9. Munich and Garmisch Sebastian Bolz; 10. Meiningen and Weimar Michael Saffle; 11. Bayreuth Ulrich Konrad; 12. Berlin Dietmar Schenk; 13. Vienna Joseph E. Jones; Part III. Cultural Engagement and Musical Life: 14. Strauss as reader Matthew Werley; 15. Antiquity Jason Geary; 16. Philosophy and religion Charles Youmans; 17. Allgemeiner deutscher musikverein James Deaville; 18. Genossenschaft deutscher tonsetzer Manuela Schmidt; Part IV. Professional and Musical Contexts: 19. The composer Jeremy Zima; 20. The conductor Raymond Holden; 21. The orchestra Scott Warfield; 22. Program music Jonathan Kregor; 23. Post-wagnerian opera Morten Kristiansen; 24. The lied Jürgen May; Part V. In History: 25. Modernism Peter Franklin; 26. Traditionalism Leon Botstein; 27. World War I Philip Graydon; 28. Nazi Germany Erik Levi; 29. Lateness Giangiorgio Satragni; 30. Reception Franzpeter Messmer; Part VI. Artifacts and Legacy: 31. Publishers and editions Andreas Pernpeintner and Stefan Schenk; 32. Letters Claudia Heine and Adrian Kech; 33. In performance Raymond Holden; 34. Influence Ben Winters; 35. 2001: A space odyssey and beyond Charles Youmans; 36. Scholarly directions Matthew Werley; Index.