歌麿と美のスペクタクル<br>Utamaro and the Spectacle of Beauty

個数:
  • ポイントキャンペーン

歌麿と美のスペクタクル
Utamaro and the Spectacle of Beauty

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p./サイズ 117 illus., 50 in color
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780824831998
  • DDC分類 759.952

基本説明

Reconstructs the place of the ukiyo-e artist within the commercial print market and demonstrates how Utamaro's images participated in a larger spectacle of gender and identity in the city of Edo.

Full Description

Utamaro reinterprets the famous Japanese artist Kitagawa Utamaro (1753-1806) in the context of his times. Utamaro became one of the most influential artists working in the genre of ukiyo-e, "the pictures of the floating world," in late eighteenth-century Japan, and was widely appreciated for his prints of beautiful women. By drawing on a wide range of period sources, making a close study of selected print sets, and employing newer approaches in literature, art history, area, and gender studies, Davis reconstructs the place of the ukiyo-e artist within the commercial print market and demonstrates how Utamaro's images participated in a larger spectacle of gender and identity in the city of Edo (present-day Tokyo). Utamaro's authorial persona was defined through the print medium as an "artist" and an expert on women, marketing connoisseurial values for both art and the female body within Edo's entertainment culture. The notorious censorship of Utamaro and his colleagues in 1804 evidences how much this appropriation of cultural authorship also posed a challenge to the political establishment.
The book thus offers a new approach to issues of the status of the artist and the construction of gender, identity, sexuality, and celebrity in the Edo period. A significant contribution to the field, this book will be appreciated by readers interested in Japanese arts and cultures, gender and women's studies, and in the broader issues of art history and cultural studies.