Signorelli and Fra Angelico at Orvieto : Liturgy, Poetry and a Vision of the End Time (Histories of Vision)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Signorelli and Fra Angelico at Orvieto : Liturgy, Poetry and a Vision of the End Time (Histories of Vision)

  • ウェブストア価格 ¥9,103(本体¥8,276)
  • Routledge(2003/12発売)
  • 外貨定価 US$ 46.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 164pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780754608134
  • DDC分類 759.5

Full Description

Built in 1290, the cathedral at Orvieto, Italy, is a masterpiece of Italian gothic architecture. The decoration of the Cappella Nuova, commenced by Fra Angelico in 1447 and magnificently completed by Luca Signorelli in 1499 and 1504, displays an awe-inspiring Last Judgement and Apocalypse and, below it, scenes from Dante and classical literature. Drawing on years of detailed research into the history of the chapel, Sara Nair James identifies Signorelli's theological advisors as a group of Dominican scholars, known as the 'Masters of the Sacred Page of this city'. She presents the decoration as an integrated whole, a program complex in iconography, message, source material and theory and, through a detailed response to Dante's Divine Comedy and a moralized reading of classical legends, explains how the events of the end-time join the literary narratives to form a sermon on salvation through penance. The book is not simply a work of traditional iconography, explaining the stories behind the pictures. It is an important study in the theory and techniques of the visual representation of religious belief and its reception by the laity. The detailed illustration includes many photographs taken after the restoration of the chapel in 1996.

Contents

Contents: Preface; Introduction; Orvieto and the cathedral; Fra Angelico and the formulation of a liturgical plan; Tradition and innovation; In festo omnium sanctorum; Adventus; Liturgy meets poetry; Purgatory and Il Purgatorio; Classical allegories; Wisdom and eloquence: Signorelli as Renaissance painter-poet-theologian; Appendix: list of scences in the Capella Nova; Bibliography; Index.