メディア教育:リテラシー、学習と現代文化<br>Media Education : Literacy, Learning and Contemporary Culture

個数:
  • ポイントキャンペーン

メディア教育:リテラシー、学習と現代文化
Media Education : Literacy, Learning and Contemporary Culture

  • ウェブストア価格 ¥6,058(本体¥5,508)
  • Polity Pr(2003/08発売)
  • 外貨定価 US$ 31.25
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 110pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780745628301
  • DDC分類 371.335

基本説明

Introduces the aims and methods of media education or 'Media literacy'; includes descriptions of teaching strategies and summaries of relevant research on classroom practice.

Full Description

This book examines recent changes in media education and in young people's lives, and provides an accessible set of principles on which the media curriculum should be based, with a clear rationale for pedagogic practice.



David Buckingham is one of the leading international experts in the field - he has more than twenty years' experience in media education as a teacher and researcher.
This book takes account of recent changes both in the media and in young people's lives, and provides an accessible and cogent set of principles on which the media curriculum should be based.
Introduces the aims and methods of media education or 'media literacy'.
Includes descriptions of teaching strategies and summaries of relevant research on classroom practice.
Covers issues relating to contemporary social, political and technological developments.

Contents

Preface and Acknowledgments. Part I: Rationales:.

1. Why Teach the Media?.

2. New Media Childhoods.

3. Media Literacies.

Part II: The State of the Art:.

4. Defining the Field.

5. Classroom Strategies.

6. Locating Media Education.

Part III: Media Learning:.

7. Becoming Critical.

8. Getting Creative.

9. Defining Pedagogy.

Part IV: New Directions:.

10. Politics, Pleasure and Play.

11. Digital Literacies.

12. New Sites of Learning.

References.

Index