Understanding Cinema : A Psychological Theory of Moving Imagery

個数:
  • ポイントキャンペーン

Understanding Cinema : A Psychological Theory of Moving Imagery

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521813280
  • DDC分類 791.4301

基本説明

Analyzes the moving imagery of film and television from a psychological perspective.

Full Description

Understanding Cinema, first published in 2003, analyzes the moving imagery of film and television from a psychological perspective. Per Persson argues that spectators perceive, think, apply knowledge, infer, interpret, feel and make use of knowledge, assumptions, expectations and prejudices when viewing and making sense of film. Drawing psychology and anthropology, he explains how close-ups, editing conventions, character psychology and other cinematic techniques work, and how and why they affect the spectator. This study integrates psychological and culturalist approaches to meanings and reception. Anchoring the discussion in concrete examples from early and contemporary cinema, Understanding Cinema also analyzes the design of cinema conventions and their stylistic transformations through the evolution of film.

Contents

1. Understanding and dispositions; 2. Understanding POV editing; 3. Variable framing and personal space; 4. Character psychology and mental attribution; 5. The case for a psychological theory of cinema.