How to Assess Students and Trainees in Medicine and Health (How to) (1ST)

個数:
電子版価格
¥6,118
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

How to Assess Students and Trainees in Medicine and Health (How to) (1ST)

  • ウェブストア価格 ¥8,852(本体¥8,048)
  • Blackwell Pub(2013/06発売)
  • 外貨定価 US$ 45.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 160pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 210 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780470670897
  • DDC分類 610.711

Full Description

Do you want to improve standards of practice?
Do you know how to construct examinations so that they are fit for purpose?
Can you give constructive feedback to aid development?

How to Assess Students and Trainees in Medicine and Health will help you develop these vital skills and much more.
This brand new title is an ideal resource for those keen to promote best practice in assessment, evaluation and feedback. From the theoretical basics of medical education to the various types of assessment used today, the book considers the practical issues surrounding assessment, with 'trouble shooting' help for those designing and writing assessments.

With hints and tips drawn from experienced medical educators, How to Assess Students and Trainees in Medicine and Health is fully supported by a companion website at www.wiley.com/go/assesshealth containing worked examples and sample exemplar assessments that can be modified for personal use, making this the ultimate guide to mastering assessment, evaluation and development of students and trainees.

Contents

Contributors, vii

Foreword, ix

Preface, xi

Chapter 1 Principles of assessment, 1
Olwyn M. R. Westwood and Ann Griffin

Chapter 2 Assessment of knowledge, 16
Steve Capey

Chapter 3 Development of skills competence assessment, 38
Alison Sturrock

Chapter 4 Assessment of performance, 59
Gavin Johnson and Allison Wiseman

Chapter 5 Assessment of professionalism, 76
Deborah Gill

Chapter 6 Setting the standard in assessments, 94
Steve Capey and Frank C. Hay

Chapter 7 Feedback and assessment, 114
Ann Griffin, Sophie Park and Catherine O'Keeffe

Chapter 8 Psychometrics in medical education assessment, 141
Katherine Woolf

Chapter 9 Examiners and examination boards, 167
Olwyn M. R. Westwood

Chapter 10 Future developments in assessment and feedback, 185
Jane Dacre

Index, 201