原爆映画<br>Atomic Bomb Cinema : The Apocalyptic Imagination on Film

個数:

原爆映画
Atomic Bomb Cinema : The Apocalyptic Imagination on Film

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 406 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415936590
  • DDC分類 791.4375

基本説明

著者は広島大学総合科学部講師(映画学・演劇論)。
Drawing extensively on both English-language and Japanese-language sources, Shapiro argues that these films not only grapple with our nuclear anxieties, but also offer signs of hope that humanity is capable of repairing a damaged and divided world.

Full Description

Unfathomably merciless and powerful, the atomic bomb has left its indelible mark on film. In Atomic Bomb Cinema, Jerome F. Shapiro unearths the unspoken legacy of the bombing of Nagasaki and Hiroshima and its complex aftermath in American and Japanese cinema.

According to Shapiro, a "Bomb film" is never simply an exercise in ideology or paranoia. He examines hundreds of films like Godzilla, Dr. Strangelove, and TheTerminator as a body of work held together by ancient narrative and symbolic traditions that extol survival under devastating conditions. Drawing extensively on both English-language and Japanese-language sources, Shapiro argues that such films not only grapple with our nuclear anxieties, but also offer signs of hope that humanity is capable of repairing a damaged and divided world.

www.atomicbombcinema.com

Contents

Introduction: Vexing questions and atomic bomb cinema
1:1895 to 1945: Prototypical bomb films
2:1945 to 1949: The initial elation after Hiroshima and Nagasaki
3:1950 to 1963: Part I: A complex growth industry
4:1950 to 1963: Part II: Cold war fantasies
5:1964 to 1979: Losing faith in social institutions
6:1980 to 1989: The Reagan era
7:1990 to 2001: The post-cold war years
8:1945 to 2001: Japan's atomic bomb cinema
Conclusion: Demonic cinema
Notes
Selected Bibliography
Filmography
Index