西部劇の歴史<br>Westerns : Films through History (Afi Film Readers)

個数:
  • ポイントキャンペーン

西部劇の歴史
Westerns : Films through History (Afi Film Readers)

  • ウェブストア価格 ¥9,685(本体¥8,805)
  • Routledge(2001/10発売)
  • 外貨定価 US$ 49.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 176pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415924245
  • DDC分類 791.436278

基本説明

Westerns is the first book to consider seriously the historical meanings and functions of the Western film genre.

Full Description

The cowboys and Indians, sheriffs and outlaws, schoolmarms and barkeeps of Western films have wholly transformed our ideas about the reality of the American frontier. Westerns is the first book to consider seriously the historical meanings and functions of the Western film genre. In Westerns , leading scholars unpack the ways in which the form has embellished, mythologized, and erased past events. Contributors explore the mythic Wild West envisioned by Buffalo Bill Cody, the revisionist aims of recent westerns like Posse, Lone Star, and Dead Man , and how the genre addresses key issues of biography, authenticity, race, and representation. Included is an introduction by Janet Walker.

Contents

Acknowledgements; Introduction: Westerns through History: Janet Walker; Part I Historical Metafiction: the 1990s Western; 1. Generic Subversion as Counterhistory: Mario Van Peebles's Posse: Alexandra Keller; 2. A Tale N/nobody Can Tell: the Return of a Repressed Western History in Jim Jarmusch's Dead Man: Melinda Szaloky; 3. The Burden of History and John Sayles's Lone Star: Tomas F. Sandoval, Jr.; Part II Historiophoty: Buffalo Bill, the Indians, and the Western Biopic; 4. Cowboy Wonderland, History, and Myth: It ain't all that different than real life: William G. Simon and Louise Spence; 5. Lifelike, Vivid, and Thrilling Pictures: Buffalo Bill's Wild West and Early Cinema: Joy S. Kasson; 6. Buffalo Bill (Himself): History and Memory in the Western Biopic: Corey K. Creekmur; Part III Film History: Widening Horizons; 7. How the West Was Sung: Kathryn Kalinak; 8. Drums Along the L.A. River: Scoring the Indian: Claudia Gorbman; 9. Beyond the Western Frontier: Reappropriations of the good badman in France, the French colonies, and contemporary Algeria: Peter J. Bloom; Part IV History through Narrative; 10. Captive Images in the Traumatic Western: The Searchers, Pursued, Once Upon a Time in the West and Lone Star: Janet Walker; Contributors; Index