As You Like It : Critical Essays (Shakespeare Criticism)

個数:
電子版価格
¥6,275
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

As You Like It : Critical Essays (Shakespeare Criticism)

  • ウェブストア価格 ¥9,685(本体¥8,805)
  • Routledge(2009/08発売)
  • 外貨定価 US$ 49.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 176pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • ウェブストア価格 ¥9,224(本体¥8,386)
  • Routledge(2009/08発売)
  • 外貨定価 UK£ 39.99
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 166pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 672 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415874328
  • DDC分類 822.33

基本説明

New in paperback. Hardcover is out of print.

Full Description

This essay collection offers a lengthy introduction describing trends in criticism and theatrical interpretation of As You Like It. Twenty-six major essays on the play, including several written especially for this volume highlight the work, coupled with twenty-three reviews of various productions, ranging from 1741 to 1919. Edward Tomarken edited this valuable collection with a contents that includes pieces by Samuel Johnson, Charles Gildon, J. Payne Collier, Denton J. Snider, Charles Wingate, Victor O. Freeburg, J.B. Priestly, Cumberland Clark, Margaret Maurer and others.

Contents

Critical Essays

Remarks on the Plays of Shakespeare, Charles Gildon * Love in a Forest, Charles Johnson * The Plays of William Shakespeare, Samuel Johnson * The Dramatic Censor; or, Critical Companion, Francis Gentleman * Notes to As You Like It, Edward Capell * A Specimen of a Commentary on Shakespeare, Walter Whiter * The Works of William Shakespeare, J. Payne Collier * Shakespeare Commentaries, Dr. G. G. Gervinus * Shakespeare's Dramatic Art, Hermann P. Ulrici * System of Shakespeare's Dramas, Denton J. Snider * Miss Grace Latham on Rosalind, Celia, and Helen, W. E. Henley * Some of Shakespeare's Female Characters, Helena Faucit, Lady Martin * Shakespeare's Heroines, Charles Wingate * William Shakespeare: A Critical Study, Georg Brandes * William Shakespeare, John Masefield * The Culminating Comedies, C. Herford * Shakespeare as a Playwright, Brander Matthews * Disguise Plots in Elizabethan Drama, Victor O. Freeburg * Shakespeare's Use of Song, Richmond Noble * The English Comic Characters, J. B. Priestley * Shakespeare and His Plays from a Woman's Point of View, Rosa E. Grindon * Shakespeare's Way, Frederick C. Kolbe * Shakespeare and Psychology, Cumberland Clark * Shakespearian Comedy and Other Studies, George Gordon * Facing the Music in Arden: "'Twas I, But 'Tis Not I", Margaret Maurer *

Reviews

The Gentleman's Magazine, 1741 * The Times 7 February 1786 * London Gazette, 18 February 1786 * The Times, 12 December 1788 * The Times, 23 September 1789 * The Times 21 November 1789 * The Times, 3 October 1842 * The Athenaeum, July 1890 * Shaw on Shakespeare, George Bernard Shaw * The Stage Shakespeare, Austin Brereton * The Story of My Life, Ellen Terry * The Times, April 23, 1919 * A Definition of Arden, Bamber Gascoigne * Shakespearean Comedy and Some Eighteenth Century Actresses, Jeanne Addison Roberts * Players of Shakespeare, Philip Brockbank, ed. * Watching Shakespeare, Anthony R. Dawson * On Directing Shakespeare, Ralph Berry * As You Like It and the Perils of Pastoral, J. C. Bulman * Reflections Arising from Recent Productions of Love's Labour's Lost and As You Like It, Glynne Wickham * Staging Shakespeare: Seminars on Production Problems, Suzanne Bloch * Taint Not They Mind-problems and Pitfalls in Staging Plays at the Globe, Alan C. Dessen * The Televised Shakespeare Canon, Susan Willis * As You Like It-Performance and Reception, Michael Jamieson