スポーツとメディア<br>Representing Sport

個数:

スポーツとメディア
Representing Sport

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【重要:入荷遅延について】
    ウクライナ情勢悪化・新型コロナウィルス感染拡大により、洋書・洋古書の入荷が不安定になっています。詳しくはこちらをご確認ください。
    海外からのお取り寄せの場合、弊社サイト内で表示している標準的な納期よりもお届けまでに日数がかかる見込みでございます。
    申し訳ございませんが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780340740521
  • DDC分類 306.483

基本説明

This book looks at the impact of the media on sport as well as the impact of sport on the media.

Full Description

Sport stories and sports coverage are transforming the media. Live sports events are central to the success of new TV services based on subscription and pay-per-view. The antics of sports stars provide a rich source of 'human interest' for the global news and entertainment industry. Sport is big money and the media industries, including the new internet-based providers, are not slow to capitalise on its potential. Rod Brookes argues that globalisation and commodification have changed the way in which sport is represented in the media and conversely, that the media themselves have played a major role within these processes. Drawing on a wide range of international examples, he shows that sport has historically played a major role in the construction of cultural and social identities and discusses the extent to which globalisation has transformed this role. Above all, media representations of sport raise complex interrelated issues of nation, 'race' and 'gender' which ultimately have implications for society as a whole.

Contents

Mediating sport; the globalization of sport; sport, nationalism and national identities; global media events 1 - the World Cup; media, sport and the politics of identity; global media events 2 - the Olympics.