英国王立芸術協会と文化政治1760-1840年<br>The King's Artists : The Royal Academy of Arts and the Politics of British Culture 1760-1840 (Oxford Historical Monographs)

個数:
  • ポイントキャンペーン

英国王立芸術協会と文化政治1760-1840年
The King's Artists : The Royal Academy of Arts and the Politics of British Culture 1760-1840 (Oxford Historical Monographs)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 388 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780199266265
  • DDC分類 708.21

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2003. This is the first scholarly history of Britain's dominant fine art institution from its foundation in 1768 to the beginning of the Victorian age.

Full Description

This is the story of the forging of a national cultural institution in late eighteenth- and early nineteenth-century Britain. The Royal Academy of Arts was the dominant art school and exhibition society in London and a model for art societies across the British Isles and North America. This is the first study of its early years, re-evaluating the Academy's significance in national cultural life and its profile in an international context. Holger Hoock reassesses royal and state patronage of the arts and explores the concepts and practices of cultural patriotism and the politicization of art during the American and French Revolutions. By demonstrating how the Academy shaped the notions of an English and British school of art and influenced the emergence of the British cultural state, he illuminates the politics of national culture and the character of British public life in an age of war, revolution, and reform.

Contents

PART I. ACADEMIES OF ART ; PART II. THE POLITICIZATION OF ART ; PART III. FORGING THE CULTURAL STATE