第二言語としてのフランス語の時制・相・態・法性の習得<br>The Second Language Acquisition of French Tense, Aspect, Mood and Modality (Aila Applied Linguistics Series)

個数:
  • ポイントキャンペーン

第二言語としてのフランス語の時制・相・態・法性の習得
The Second Language Acquisition of French Tense, Aspect, Mood and Modality (Aila Applied Linguistics Series)

  • ウェブストア価格 ¥23,108(本体¥21,008)
  • John Benjamins Publishing Co(2013/07発売)
  • 外貨定価 UK£ 80.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,050pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 266 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027205261
  • DDC分類 448.24

Full Description

Temporal-aspectual systems have a great potential of informing our understanding of the developing competence of second language learners. So far, the vast majority of empirical studies investigating L2 acquisition have largely focused on past temporality, neglecting the acquisition of the expression of the present and future temporalities with rare exceptions (aside from ESL learners), leaving unanswered the question of how the investigation of different types of temporality may inform our understanding of the acquisition of temporal, aspectual and mood systems as a whole. This monograph addresses this question by focusing on three main objectives: a) to contribute to the already impressive body of research in the L2 acquisition of tense, aspect and mood/modality from a generative perspective, and in so doing to present a more complete picture of the processes of L2 acquisition in general; b) to bridge the gap between linguistic theory and L2 acquisition; c) to make empirical findings more accessible to language instructors by proposing concrete pedagogical applications.

Contents

1. Preface; 2. Acknowledgments; 3. Chapter 1. Tense, temporality and aspect; 4. Chapter 2. Mood and modality; 5. Chapter 3. Tense, aspect, modality and the minimalist program: From syntactic theory to language acquisition; 6. Chapter 4. The second language acquisition of tense, mood and aspect; 7. Chapter 5.1 Methodology and findings: Production tasks; 8. Chapter 5.2 Findings: Cloze tests; 9. Chapter 5.3 Findings: Sentence completion tasks; 10. Chapter 6. Pedagogical implications for foreign language learners and teachers; 11. Chapter 7. Directions for future research; 12. Appendices; 13. References; 14. Name index; 15. Subject index

最近チェックした商品