Stakeholders and procedures in the development of national training standards - a European comparative study (Wissenschaftliche Diskussionspapiere 232) (2021. 56 S. 297 mm)

個数:

Stakeholders and procedures in the development of national training standards - a European comparative study (Wissenschaftliche Diskussionspapiere 232) (2021. 56 S. 297 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783847429159

Description


(Text)
Die Gestaltung beruflicher Qualifikationsstandards ist eines der Schlüsselthemen in aktuellen Diskussionen und Initiativen über Reformprozesse der Berufsbildungssysteme in Europa und weltweit. Hierzu hat ein BIBB-Forschungsprojekt vier Länder mit einem dualen Ausbildungsmodell - Deutschland, Österreich, Schweiz und Dänemark - sowie zwei Länder mit einem überwiegend schulischen Ausbildungssystem - Portugal und Slowakei - miteinander verglichen.
(Table of content)
List of abbreviations
Preface
1 Introduction
2 Theoretical approach
3 Methodological approach
4 Results
4.1 Procedures for the development of national training standards inGermany, Austria, Switzerland, Denmark, Portugal, and Slovakia

4.1.1 Germany

4.1.2 Austria
4.1.3 Switzerland
4.1.4 Denmark 274.1.5 Portugal

4.1.6 Slovakia
4.2 Cooperation model for the development of national training standards

4.3 Impetuses for cooperation between stakeholders
5 In place of a conclusion
Bibliography


(Text)
The design of vocational qualification standards is one of the key topics in current discussions and initiatives within reform processes of vocational education and training systems in Europe and worldwide. The BIBB research project addressed this issue and compared four countries with a dual training model - Germany, Austria, Switzerland, and Denmark - and two countries with a predominantly school-based training system - Portugal and Slovakia.

最近チェックした商品